Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ











                             ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
  




ΚΕΦΑΛΑΙΟ
  1

1
ΣΜΑ σμτων, στι τ Σαλωμν.

2 Φιλησ
τω με π φιλημτων στματος ατο, τι γαθο μαστο σου πρ ονον,
3 κα σμ μρων σου πρ πντα τ ρματα·  μρον κκενωθν νομ σου. δι τοτο νενιδες γπησν σε,
4 ελκυσν σε, πσω σου ες σμν μρων σου δραμομεν. εσνεγκ με βασιλες ες τ ταμιεον ατο. γαλλιασμεθα κα εφρανθμεν ν σο· γαπσομεν μαστος σου πρ ονον·  εθτης γπησ σε.

5
μλαιν εμι γ κα καλ, θυγατρες ερουσαλμ, ς σκηνματα Κηδρ, ς δέῤῥεις Σαλωμν.
6 μ βλψητ με τι γ εμι μεμελανωμνη, τι παρβλεψ με λιος· υο μητρς μου μαχσαντο ν μο, θεντ με φυλκισσαν ν μπελσιν·  μπελνα μν οκ φλαξα.
7 πγγειλν μοι ν γπησεν ψυχ μου, πο ποιμανεις, πο κοιτζεις ν μεσημβρίᾳ, μποτε γνωμαι ς περιβαλλομνη π᾿' γλαις ταρων σου.
8 ἐὰν μ γνς σεαυτν, καλ ν γυναιξν, ξελθε σ ν πτρναις τν ποιμνων κα πομαινε τς ρφους σου π σκηνμασι τν ποιμνων.
9 τ ππ μου ν ρμασι Φαρα μοωσ σε, πλησον μου.

10
τ ραιθησαν σιαγνες σου ς τρυγνος, τρχηλς σου ς ρμσκοι;
11 μοιματα χρυσου ποισομν σοι μετ στιγμτων το ργυρου.
12 ως ο βασιλες ν νακλσει ατο, νρδος μου δωκεν σμν ατο.
13 πδεσμος τς στακτς δελφιδς μου μο, ν μσον τν μαστν μου αλισθσεται.
14 βτρυς τς κπρου δελφιδς μου μο, ν μπελσιν γγαδδ.
15 δο ε καλ, πλησον μου, δο ε καλ, φθαλμο σου περιστερα.
16 δο ε καλς, δελφιδς μου, κα γε ραος·  πρς κλν μν σσκιος,
17 δοκο οκων μν κδροι, φατνματα μν κυπρισσοι.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ   2

1 ΕΓΩ
νθος το πεδου, κρνον τν κοιλδων.
2 ς κρνον ν μσ κανθν, οτως πλησον μου ν μσον τν θυγατρων.
3 ς μλον ν τος ξλοις το δρυμο, οτως δελφιδς μου ν μσον τν υἱῶν·  ν τ σκι ατο πεθμησα κα κθισα, κα καρπς ατο γλυκς ν λρυγγ μου.
4 εσαγγετ με ες οκον το ονου, τξατε π᾿ μ γπην.
5 στηρσατ με ν μροις, στοιβσατ με ν μλοις, τι τετρωμνη γπης γ.
6 εὐώνυμος ατο π τν κεφαλν μου, κα δεξι ατο περιλψετα με.

7
ρκισα μς, θυγατρες ερουσαλμ, ν δυνμεσι κα ν σχσεσι το γρο, ἐὰν γερητε κα ξεγερητε τν γπην, ως ο θελσ.
8 Φων δελφιδο μου·  δο οτος κει πηδν π τ ρη, διαλλμενος π τος βουνος.
9 μοις στιν δελφιδς μου τ δορκδι νεβρ λφων π τ ρη Βαιθλ. δο οτος πσω το τοχου μν παρακπτων δι τν θυρδων, κκπτων δι τν δικτων.

10
ποκρνεται δελφιδς μου, κα λγει μοι·  νστα, λθ πλησον μου, καλ μου, περιστερ μου,
11 τι δο χειμν παρλθεν, ετς πλθεν, πορεθη αυτ,
12 τ νθη φθη ν τ γ, καιρς τς τομς φθακε, φων τς τρυγνος κοσθη ν τ γ μν,
13 συκ ξνεγκεν λνθους ατς, α μπελοι κυπρζουσιν, δωκαν σμν. νστα, λθ, πλησον μου, καλ μου, περιστερ μου, κα λθ,
14 σ περιστερ μου, ν σκπ τς πτρας, χμενα το προτειχσματος· δεξν μοι τν ψιν σου, κα κοτισν με τν φωνν σου, τι φων σου δεα, κα ψις σου ραα.

15
πισατε μν λπεκας μικρος φανζοντας μπελνας, κα α μπελοι μν κυπρζουσιν.
16 δελφιδς μου μο, κγ ατ, ποιμανων ν τος κρνοις,
17 ως ο διαπνεσ μρα κα κινηθσιν α σκια. πστρεψον, μοιθητι σ, δελφιδ μου, τ δρκωνι νεβρ λφων π ρη κοιλωμτων.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ   3

1 ΕΠΙ κο
την μου ν νυξν ζτησα ν γπησεν ψυχ μου·  ζτησα ατν κα οχ ερον ατν·  κλεσα ατν, κα οχ πκουσ μου.
2 ναστσομαι δ κα κυκλσω ν τ πλει, ν τας γορας κα ν τας πλατεαις, κα ζητσω ν γπησεν ψυχ μου. ζτησα ατν κα οχ ερον ατν.
3 εροσν με ο τηροντες, ο κυκλοντες ν τ πλει. μ ν γπησεν ψυχ μου δετε;
4 ς μικρν τε παρλθον π᾿ ατν, ως ο ερον ν γπησεν ψυχ μου·  κρτησα ατν κα οκ φκα ατν, ως ο εσγαγον ατν ες οκον μητρς μου κα ες ταμιεον τς συλλαβοσης με.
5 ρκισα μς, θυγατρες ερουσαλμ, ν τας δυνμεσι κα ν τας σχσεσι το γρο, ἐὰν γερητε κα ξεγερητε τν γπην, ως ν θελσ.
 6 Τς ατη ναβανουσα π τς ρμου ς στελχη καπνο τεθυμιαμνη σμρναν κα λβανον π πντων κονιορτν μυρεψο;
7 δο κλνη το Σαλωμν, ξκοντα δυνατο κκλ ατς π δυνατν σραλ,
8 πντες κατχοντες ομφααν, δεδιδαγμνοι πλεμον, νρ ομφαα ατο π μηρν ατο π θμβους ν νυξ.

9
φορεον ποησεν αυτ βασιλες Σαλωμν π ξλων το Λιβνου·
10 στλους ατο ποησεν ργριον κα νκλιτον ατο χρσεον· πβασις ατο πορφυρ, ντς ατο λιθστρωτον, γπην π θυγατρων ερουσαλμ.
11 θυγατρες Σιν, ξλθατε κα δετε ν τ βασιλε Σαλωμν ν τ στεφν, στεφνωσεν ατν μτηρ ατο ν μρ νυμφεσεως ατο κα ν μρ εφροσνης καρδας ατο.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ   4

1 Ιδο
ε καλ, πλησον μου, δο ε καλ. φθαλμο σου περιστερα κτς τς σιωπσες σου. τρχωμ σου ς γλαι τν αγν, α πεκαλφθησαν π το Γαλαδ.
2 δντες σου ς γλαι τν κεκαρμνων, α νβησαν π το λουτρο, α πσαι διδυμεουσαι, κα τεκνοσα οκ στιν ν ατας.
3 ς σπαρτον τ κκκινον χελη σου, κα λαλι σου ραα, ς λπυρον ος μλν σου κτς τς σιωπσες σου.
4 ς πργος Δαυδ τρχηλς σου, κοδομημνος ες θαλπιθ·  χλιοι θυρεο κρμανται π᾿ ατν, πσαι βολδες τν δυνατν.
5 δο μαστο σου ς δο νεβρο δδυμοι δορκδος ο νεμμενοι ν κρνοις.

6
ως ο διαπνεσ μρα κα κινηθσιν α σκια, πορεσομαι μαυτ πρς τ ρος τς σμρνης κα πρς τν βουνν το Λιβνου.
7 λη καλ ε, πλησον μου, κα μμος οκ στιν ν σο.
8 δερο π Λιβνου, νμφη, δερο π Λιβνου·  λεσ κα διελεσ π ρχς πστεως, π κεφαλς Σανρ κα ρμν, π μανδρν λεντων, π ρων παρδλεων.
9 καρδωσας μς, δελφ μου νμφη·  καρδωσας μς ν π φθαλμν σου, ν μι νθματι τραχλων σου.
10 τ καλλιθησαν μαστο σου, δελφ μου νμφη; τ καλλιθησαν μαστο σου π ονου, κα σμ ματων σου πρ πντα τ ρματα;
11 κηρον ποστζουσι χελη σου, νμφη·  μλι κα γλα π τν γλσσν σου, κα σμ ματων σου ς σμ Λιβνου.

12
κπος κεκλεισμνος, δελφ μου νμφη, κπος κεκλεισμνος, πηγ σφραγισμνη.
13 ποστολα σου παρδεισος ον μετ καρπο κροδρων, κπροι μετ νρδων,
14 νρδος κα κρκος, κλαμος κα κιννμωμον μετ πντων ξλων το Λιβνου, σμρνα λθ μετ πντων πρτων μρων.
15 πηγ κπου κα φραρ δατος ζντος κα οιζοντος π το Λιβνου.
16 ξεγρθητι, βοῤῥᾶ, κα ρχου, ντε, διπνευσον κπν μου, κα ευστωσαν ρματ μου·  καταβτω δελφιδς μου ες κπον ατο κα φαγτω καρπν κροδρων ατο.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ   5

1 ΕΙΣΗΛΘΟΝ ε
ς κπν μου, δελφ μου νμφη, τργησα σμρναν μου μετ ρωμτων μου, φαγον ρτον μου μετ μλιτς μου, πιον ονν μου μετ γλακτς μου·  φγετε, πλησοι, κα πετε κα μεθσθητε, δελφο.
2 γ καθεδω κα καρδα μου γρυπνε. φων δελφιδο μου κροει π τν θραν.
νοιξν μοι, δελφ μου, πλησον μου, περιστερ μου, τελεα μου, τι κεφαλ μου πλσθη δρσου κα ο βστρυχο μου ψεκδων νυκτς.
3 ξεδυσμην τν χιτν μου, πς νδσομαι ατν; νιψμην τος πδας μου, πς μολυν ατος;
4 δελφιδς μου πστειλε χερα ατο π τς πς, κα κοιλα μου θροθη π᾿ ατν.

5
νστην γ νοξαι τ δελφιδ μου, χερς μου σταξαν σμρναν, δκτυλο μου σμρναν πλρη π χερας το κλεθρου.
6 νοιξα γ τ δελφιδ μου·  δελφιδς μου παρλθε. ψυχ μου ξλθεν ν λγ ατο. ζτησα ατν κα οχ ερον ατν, κλεσα ατν κα οχ πκουσ μου.
7 εροσν με ο φλακες ο κυκλοντες ν τ πλει, πταξν με, τραυμτισν με·  ραν τ θριστρν μου π᾿ μο φλακες τν τειχων.
8 ρκισα μς, θυγατρες ερουσαλμ, ν τας δυνμεσι κα ν τας σχσεσι το γρο· ἐὰν ερητε τν δελφιδν μου, τ παγγελητε ατ; τι τετρωμνη γπης γ εμι.

9
Τ δελφιδς σου π δελφιδο, καλ ν γυναιξ; τ δελφιδς σου π δελφιδο, τι οτως ρκισας μς;
10 δελφιδς μου, λευκς κα πυῤῥός, κλελοχισμνος π μυριδων·
11 κεφαλ ατο χρυσον καιφζ, βστρυχοι ατο λται, μλανες ς κραξ·
12 φθαλμο ατο ς περιστερα π πληρματα δτων λελουσμναι ν γλακτι, καθμεναι π πληρματα·
13 σιαγνες ατο ς φιλαι το ρματος φουσαι μυρεψικ· χελη ατο κρνα στζοντα σμρναν πλρη·
14 χερες ατο τορευτα χρυσα πεπληρωμναι Θαρσς·  κοιλα ατο πυξον λεφντινον π λθου σαπφερου·
15 κνμαι ατο στλοι μαρμρινοι τεθεμελιωμνοι π βσεις χρυσς· εδος ατο ς Λβανος, κλεκτς ς κδροι·
16 φρυγξ ατο γλυκασμο κα λος πιθυμα·  οτος δελφιδς μου κα οτος πλησον μου, θυγατρες ερουσαλμ.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ   6

1 ΠΟΥ
πλθεν δελφιδς σου, καλ ν γυναιξ; πο πβλεψεν δελφιδς σου; κα ζητσομεν ατν μετ σο.
2 δελφιδς μου κατβη ες κπον ατο ες φιλας το ρματος ποιμανειν ν κποις κα συλλγειν κρνα.
3 γ τ δελφιδ μου, κα δελφιδς μου μο, ποιμανων ν τος κρνοις.

4
Καλ ε, πλησον μου, ς εδοκα, ραα ς ερουσαλμ, θμβος ς τεταγμναι.
5 πστρεψον φθαλμος σου πεναντον μου, τι ατο νεπτρωσν με. τρχωμ σου ς γλαι τν αγν, α νεφνησαν π το Γαλαδ.
6 δντες σου ς γλαι τν κεκαρμνων, α νβησαν π το λουτρο, α πσαι διδυμεουσαι, κα τεκνοσα οκ στιν ν ατας.
7 ς σπαρτον τ κκκινον χελη σου κα λαλι σου ραα, ς λπυρον τς ος μλν σου κτς τς σιωπσες σου.

8
ξκοντ εσι βασλισσαι, κα γδοκοντα παλλακα, κα νενιδες ν οκ στιν ριθμς.
9 μα στ περιστερ μου, τελεα μου, μα στ τ μητρ ατς, κλεκτ στι τ τεκοσ ατν. εδοσαν ατν θυγατρες κα μακαριοσιν ατν, βασλισσαι κα γε παλλακα κα ανσουσιν ατν.
10 τς ατη κκπτουσα σε ρθρος, καλ ς σελνη, κλεκτ ς λιος, θμβος ς τεταγμναι;

11 Ε
ς κπον καρας κατβην δεν ν γεννμασι το χειμάῤῥου, δεν ε νθισεν μπελος, ξνθησαν α οα·  κε δσω τος μαστος μου σο.
12 οκ γνω ψυχ μου· θετ με ρματα μιναδβ.
  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ
  7

1 ΕΠΙΣΤΡΕΦΕ,
πστρεφε, Σουλαμτις·  πστρεφε, πστρεφε, κα ψμεθα ν σο, τ ψεσθε ν τ Σουλαμτιδι; ρχομνη ς χορο τν παρεμβολν.
2 ραιθησαν διαβματ σου ν ποδμασ σου, θγατερ Ναδβ· υθμο μηρν μοιοι ρμσκοις, ργον τεχντου·
3 μφαλς σου κρατρ τορευτς μ στερομενος κρμα·  κοιλα σου θημωνα στου πεφραγμνη ν κρνοις·
4 δο μαστο σου, ς δο νεβρο δδυμοι δορκδος·
5 τρχηλς σου ς πργος λεφντινος·  ο φθαλμο σου ς λμναι ν σεβν, ν πλαις θυγατρς πολλν·  μυκτρ σου ς πργος το Λιβνου σκοπεων πρσωπον Δαμασκο·

6
κεφαλ σου π σ ς Κρμηλος, κα πλκιον κεφαλς σου ς πορφρα, βασιλες δεδεμνος ν παραδρομας.
7 τ ραιθης κα τ δνθης γπη, ν τρυφας σου;
8 τοτο μγεθς σου, μοιθης τ φονικι κα ο μαστο σου τος βτρυσιν.
9 επα·  ναβσομαι π τ φονικι, κρατσω τν ψεων ατο, κα σονται δ μαστο σου ς βτρυες τς μπλου κα σμ ινς σου ς μλα
10 κα λρυγξ σου ς ονος γαθς, πορευμενος τ δελφιδ μου ες εθτητα, κανομενος χελεσ μου κα δοσιν.

11
γ τ δελφιδ μου, κα π᾿ μ πιστροφ ατο.
12 λθ, δελφιδ μου, ξλθωμεν ες γρν, αλισθμεν ν κμαις·
13 ρθρσωμεν ες μπελνας, δωμεν ε νθησεν μπελος, νθησεν κυπρισμς, νθησαν α οα· κε δσω τος μαστος μου σο.
14 ο μανδραγραι δωκαν σμν, κα π θραις μν πντα κρδρυα, να πρς παλαι, δελφιδ μου, τρησ σοι.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ   8

1 ΤΙΣ δ
η σε, δελφιδ μου, θηλζοντα μαστος μητρς σου; εροσ σε ξω φιλσω σε, κα γε οκ ξουδενσουσ μοι.  
2 παραλψομα σε, εσξω σε ες οκον μητρς μου κα ες ταμιεον τς συλλαβοσης με·  ποτι σε π ονου το μυρεψικο, π νματος ον μου.
3 εὐώνυμος ατο π τν κεφαλν μου, κα δεξι ατο περιλψετα με.
4 ρκισα μς, θυγατρες ερουσαλμ, ν τας δυνμεσι κα ν τας σχσεσι το γρο ἐὰν γερητε κα ἐὰν ξεγερητε τν γπην, ως ν θελσ.

5
Τς ατη ναβανουσα λελευκανθισμνη, πιστηριζομνη π τν δελφιδν ατς; π μλον ξγειρ σε·  κε δνησ σε μτηρ σου, κε δνησ σε τεκοσ σε.
6 θς με ς σφραγδα π τν καρδαν σου, ς σφραγδα π τν βραχον σου·  τι κραται ς θνατος γπη, σκληρς ς δης ζλος· περπτερα ατς περπτερα πυρς, φλγες ατς·
7 δωρ πολ ο δυνσεται σβσαι τν γπην, κα ποταμο ο συγκλσουσιν ατν. ἐὰν δ νρ πντα τν βον ατο ν τ γπ, ξουδενσει ξουδενσουσιν ατν.

8
δελφ μν μικρ κα μαστος οκ χει·  τ ποισωμεν τ δελφ μν ν μρ, ἐὰν λαληθ ν ατ;
9 ε τεχς στιν, οκοδομσωμεν π᾿ ατν πλξεις ργυρς·  κα ε θρα στ, διαγρψωμεν π᾿ ατν σανδα κεδρνην.
10 γ τεχος, κα μαστο μου ς πργοι·  γ μην ν φθαλμος ατν ς ερσκουσα ερνην.

11
μπελν γενθη τ Σαλωμν ν Βεελαμν·  δωκε τν μπελνα ατο τος τηροσιν, νρ οσει ν καρπ ατο χιλους ργυρου.
12 μπελν μου μς νπιν μου·  ο χλιοι Σαλωμν κα ο διακσιοι τος τηροσι τν καρπν ατο.
13 καθμενος ν κποις, ταροι προσχοντες τ φων σου·  κοτισν με·
14 φγε, δλφιδ μου, κα μοιθητι τ δορκδι τ νεβρ τν λφων π ρη τν ρωμτων.